Educație fizică și sport - prof. Galață Mircea...
18 Mai 2019 11:16

Cupa 1 iunie 2019 În data de 21.05.2019 începând cu ora 14.00 la Colegiul Naţional Pedagogic  [ ... ]

Inspector șc general - prof. Novac Emilian Marius
17 Mai 2019 10:42

Introduceti parola in forma(casuta de introducere) si apasati tasta "enter" dupa care aveti acces la [ ... ]

Limba engleză - franceză - prof. Pitariu Laura
17 Mai 2019 10:09

Funcția: Inspector Școlar pentru Limba engleză - franceză
Compartiment: Inspecți [ ... ]

Geografie - prof. Dincă Constantin
16 Mai 2019 14:17

ETAPA PE SCOALA a Olimpiadei de Geografie (clasele 8 - 12) si a Concursului ”Terra” (clasele 5 [ ... ]

Proiecte educaționale și Informatică - prof. Voine...
16 Mai 2019 11:06

Funcția: Inspector școlar pentru Proiecte educaționale și Informatică
Compartimen [ ... ]

Limba și literatura română - prof. Negrea Ioana
16 Mai 2019 08:38

În atenția doamnelor / domnilor profesori de limba și literatura română Vă reamintesc că M [ ... ]

Acte de studii
16 Mai 2019 06:29

Conform HG nr. 461/2017 urmatoarele acte de studii promotia 2019 sunt prevazute cu fotografie: De [ ... ]

Statistica

Today1223
Yesterday1331
This week13439
This month30424
Total30648048

Visitor Info

  • IP: 54.146.98.143
  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Duminică, 19 Mai 2019 23:55

Învățământul dual este o formă de organizare a învățământului profesional și tehnic cu următoarele caracteristici specifice:
a) este organizat la inițiativa operatorilor economici interesați, în calitate de potențiali angajatori și parteneri de practică;
b) asigură oportunități sporite de educație și formare profesională pe baza unui contract de parteneriat și a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici;
c) operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice și alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor;
d) facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unității de învățământ partenere.

 În baza reglementările mai sus menționate, se desprind următoarele avantaje pentru firmele și elevii interesați de învățământul dual:
- Creșterea  relevanței și calității formării profesionale, prin asigurarea accesului elevilor la resurse tehnologice actuale și dobândirea unei experiențe timpurii în relație cu un potențial loc de muncă, oferite în cadrul practicii organizate în răspunderea principală a operatorilor economici direct interesați în angajarea absolvenților;
- Creșterea motivației tinerilor pentru muncă și a interesului pentru învățare, printr-o abordare integrată a educaței și formării profesionale, în școală și la un potențial loc de muncă, cu posibilitatea de continuare a studiilor, în funcție de interesele profesionale și potențialul individual de dezvoltare;
- Implicarea sporită a angajatorilor direct intesați în asigurarea forței de muncă calificate, în funcție de nevoile proprii;
- Includerea cu prioritate în proiectul planului de școlarizare a solicitărilor operatorilor economici pentru învățământul dual;
- Participarea operatorilor economici în procesul decizional din unitatea de înăţământ prin reprezentarea acestora în consiliul de administraţie al şcolii. În cazul unităţilor scolare care şcolarizează exclusiv în IPT şi au o pondere majoritară în învământul dual, consiliul de adminidstraţie al unității de învățământ avizează candidaturile pentru ocuparea postului de director şi posturilor didactice vacante.
- O mai mare implicare a firmelor în procesul de selecţie a elevilor şi o libertate mai mare în stabilirea probelor de admitere la nivelul unităţii şcolare în parteneriat cu agenţii economici;
- Facilități fiscale pentru cheltuielile efectuate de operatorii economici pentru organizarea şi desfăşurarea învăţământului profesional şi tehnic , inclusiv dual