Tipărire
Accesări: 70981

Modele de itemi pentru proba scrisa din cadrul concursului de ocupare a funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar

REFERITOR LA ORGANIZAREA SI DESFASURAREA CONCURSULUI DE OCUPARE A FUNCTIILOR DE DIRECTOR SI DIRECTOR ADJUNCT VA COMUNICAM NOTA MENCS NR 807/MCA / 15.09.2016

ANUNT CONCURS DIRECTORI / DIRECTORI ADJUNCTI

Acte inscriere concurs 2016

PROCEDURA DE ÎNSCRIERE ELECTRONICĂ A CANDIDAȚILOR PENTRU OCUPAREA FUNCȚIILOR VACANTE DE DIRECTOR / DIRECTOR ADJUNCT DIN UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DE STAT.

Adresa de accesare a platformei este: https://mon.edu.ro/mon-mects/ Autentificarea pe platforma se face folosind ca utilizator valoarea din ultima coloana a fisierului excel, atasat aici, iar la parola se va introduce ultimele 6 cifre din CNP (cod numeric personal). La prima autentificare pe platforma vi se va cere sa va schimbati parola

Dosarul de înscriere la concurs se încarcă electronic pe platforma informatică dedicată conform procedurii de inscriere electronica si trebuie să conțină obligatoriu următoarele documente:

  • a) cerere/cereri  de  înscriere  completată/completate electronic potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 (din metodologie) sau se poate obtine si de aici(click);
  • b) cartea de identitate;
  • c) certificatul de naștere și, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
  • d) hotărârile judecătorești/alte documente pentru persoana care și-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
  • e) actele  de  studii:  diplomă  de  bacalaureat/certificat  de competențe, în situația candidaților absolvenți  ai liceelor pedagogice cu specializarea educatoare/învățător, diplomă de absolvire/certificat  de  competențe, în situația candidaților absolvenți ai școlilor postliceale pedagogice cu specializarea educatoare/învățător sau ai colegiilor universitare pedagogice de institutori, diplomă de licență/absolvire a studiilor universitare,foi matricole/suplimente de diplomă;
  • f) documentul care atestă calitatea de membru al corpului național de experți în managementul educațional;
  • g) ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învățământul preuniversitar;
  • h) certificatul ultimului grad didactic obținut sau diploma de doctor/adeverința care atestă obținerea titlului de doctor, după caz;
  • i) documente  justificative  privind  îndeplinirea  condiției prevăzute la art. 3 alin. (6) din metodologie;
  • j) adeverință/adeverințe care atestă obținerea calificativelor „Foarte bine” în ultimii 4 ani școlari anteriori anului școlar în care se desfășoară concursul, lucrați efectiv la catedră în funcții didactice  sau  în funcții  de  conducere  din  unități  de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, indiferent de perioada în care candidatul și-a desfășurat activitatea, corespunzătoare funcțiilor îndeplinite în perioada respectivă;
  • k) adeverință/adeverințe care atestă că nu a fost sancționat disciplinar în ultimii 4 ani școlari anteriori anului școlar în care se desfășoară  concursul,  lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau  în funcții  de  conducere  din  unități  de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, indiferent de perioada în care și-a desfășurat activitatea;
  • l) cazier judiciar;
  • m) certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educației și cercetării științifice și al ministrului sănătății nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea și menținerea într-o funcție de conducere sau de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar[se poate obtine de aici];
  • n) declarațiile pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de „lucrător al Securității” sau „colaborator al Securității” și că nu se află în una dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute la art. 3 alin. (9), art. 4 sau 5[se poate obtine de aici];
  • o) binecuvântarea cultului emisă în vederea ocupării prin concurs a funcției de director sau de director adjunct, în cazul liceelor și seminariilor teologice, respectiv documentul scris care atestă  consultarea  organizației  care  reprezintă  minoritatea respectivă în Parlamentul României sau, dacă minoritatea nu are reprezentare parlamentară, documentul scris care atestă consultarea grupului parlamentar al minorităților naționale, în cazul unităților de învățământ cu predare într-o limbă a unei minorități naționale;
  • p) curriculum vitae Europass, conform modelului elaborat prin Decizia nr. 2.241/2004/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 decembrie 2004 de instituire a unui cadru comunitar unic pentru transparența calificărilor și competențelor (Europass), potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, la care se anexează documente doveditoare care să susțină declarațiile din curriculum vitae sau se poate obtine de aici(click);
  • q) scrisoarea de intenție în care candidatul prezintă cum apreciază că răspunde criteriilor de competență, expertiză, profil personal și atribuțiilor funcției de director/director adjunct la unitatea de învățământ pentru care candidează;
  • r) oferta managerială/ofertele manageriale pentru unitatea/unitățile de învățământ pentru care candidează;
  • s) declarație  pe  propria  răspundere  privind  veridicitatea conținutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 sau se poate obtine de aici (click).

Rezultate concurs

Documentul reglementează condițiile de ocupare a funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, organizarea și desfășurarea propriu-zisă a concursului, respectiv numirea și eliberarea din funcție a directorilor și directorilor adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar. Pe lângă unităţile publice de învăţământ preuniversitar, prevederile acestei metodologii se aplică şi unităților de învățământ preuniversitar particular autorizate/acreditate, respectiv centrelor județene de resurse și asistență educațională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE) unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă, centrelor școlare, centrelor de excelență, palatelor și cluburilor copiilor, cluburilor sportive școlare şi Palatului Național al Copiilor.

Concursul are două componente: una naţională şi una locală. Prima componentă presupune susţinerea unei probe scrise, care constă în rezolvarea în maximum 120 de minute a unui test-grilă cu itemi elaborați de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice. Cu acest prilej vor fi evaluate aptitudinile cognitive şi competențele manageriale ale candidaților, ambele cu o pondere de 50%. Ulterior, la nivelul comisiilor judeţene şi cu monitorizarea observatorilor desemnaţi de minister, candidaţii vor susţine alte două probe: analiza CV-ului (realizată în plenul comisiei de concurs, în prezența candidatului, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor și punctajelor prevăzute de metodologie şi pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în CV), respectiv un interviu în fața comisiei de concurs, în care se apreciază scrisoarea de intenție, calitatea și susținerea de către candidația ofertei manageriale și a unui plan operațional pentru un an, cu o durată de maximum 30 de minute, conform criteriilor și punctajelor din metodologie. Toate probele sunt obligatorii.

Pentru fiecare probă de concurs punctajul maxim este de 50 de puncte, iar punctajul minim de promovare a probei este de 35 de puncte. Sunt declarați „admiși” candidații care au realizat un punctaj de cel puțin 35 de puncte pentru fiecare probă și din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs, un punctaj total de cel puțin 105 puncte.

Este declarat „promovat” la concurs, candidatul „admis” care a obținut cel mai mare punctaj total. În cazul egalității de punctaj, este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba scrisă. Dacă și în această situație egalitatea se păstrează, pentru unitățile de învățământ cu filiera tehnologică, este declarat „promovat” candidatul care este de specialitate: inginer, economist, medic etc., după caz, iar la filiera vocațională, cel care are specialitatea corespunzătoare profilului predominant al unității de învățământ, iar pentru celelalte unități de învățământ este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de interviu. Dacă și în această situație egalitatea persistă, este declarat „promovat” candidatul care a realizat cel mai mare punctaj la proba de evaluare a Curriculumului Vitae.

Funcțiile de director și de director adjunct vacante pentru concurs vor fi anunţate de inspectoratele şcolare judeţene în presa locală și centrală, precum și pe site-ul propriu, cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Dacă o persoană dorește să candideze pentru funcția de director sau de director adjunct la mai multe unități de învățământ, aceasta trebuie să depună cereri distinct pentru fiecare funcție, respectiv pentru fiecare unitate de învățământ pentru care candidează.

Se pot înscrie la concurs candidaţii care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

Conform deciziei Ministerului Educaţiei, dosarele de concurs vor fi depuse electronic pe platforma informatică dedicată, în perioada 13 septembrie - 2 octombrie, potrivit Procedurii de înscriere electronică, disponibilă pe site-ul inspectoratului școlar județean

Proba scrisă va avea loc în data de 12 octombrie. Interviul și evaluarea CV-ului se vor desfășura în perioada 17 octombrie - 17 noiembrie. Afişarea rezultatelor concursului este programată în data de 18 noiembrie, fiind urmată de o perioadă alocată depunerii contestaţiilor: 21-23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale sunt prevăzute pentru intervalul 24 noiembrie - 9 decembrie 2016. Ultima etapă a concursului - validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale și transmiterea acestora la minister – este programată în data de 16 decembrie 2016.